W aucie zepsuć się może wszystko. Im pojazd jest starszy, tym większe prawdopodobieństwo, że usterki będą pojawiać się znacznie częściej. Poznaj 5 najczęstszych awarii w pojeździe, z którymi zmagają się mechanicy.
1. Usterki mechaniczne silnika
To jedna z najczęściej powtarzających się awarii, bez względu na model pojazdu. Składa się na nie wiele pomniejszych usterek, począwszy od zbyt luźnego tłoku czy nadmiernego osadu na tłoku, a skończywszy na zatarciu tłoka, pęknięciu pierścienia tłokowego i zatarciu łożyska korbowodowego.
Choć część usterek można zlikwidować samodzielnie, fachowa pomoc mechanika to gwarancja solidnej naprawy i bezpieczeństwa na drodze.
2. Problemy z akumulatorem
Najczęstsza przyczyna kłopotów to przede wszystkim całkowite lub częściowe jego rozładowanie. Niekiedy problemy mogą wynikać z zanieczyszczonych lub zardzewiałych zacisków bądź niskiego poziomu elektrolitów.
3. Uszkodzenia reflektorów głównych i kierunkowskazów
Niedziałające reflektory główne i kierunkowskazy spowodowane są najczęściej przepaleniem żarówki bądź bezpiecznika. Mogą wynikać również z przerwy w obwodzie lub słabego kontaktu w kostce zasilającej.
Choć większość przyczyn można usunąć samodzielnie, ciężko jest dotrzeć do wadliwych elementów oświetlenia. Dlatego pomoc mechanika bywa nieodzowna.
4. Uszkodzona chłodnica
Awarii może ulec wentylator chłodnicy. Najczęstszą przyczyną okazuje się być przepalony bezpiecznik, uszkodzony przekaźnik, a nawet sam silnik wentylatora.
I w tym przypadku największym problemem bywa dostanie się do uszkodzonych podzespołów, a przede wszystkim do samego wentylatora. Koniecznością jest demontaż kilku elementów, dlatego kierowcy decydują się na warsztaty samochodowe.
5. Usterki skrzyni biegów
Do uszkodzenia skrzyni biegów może dojść na skutek wycieku oleju spowodowanego niesprawnością elementów uszczelniających. Doprowadza to do zbyt niskiego poziomu oleju, czego efektem zwykle jest zatarcie skrzyni. Niekiedy awarie mogą dotyczyć uszkodzeń mechanicznych, powstających podczas jazdy (np. uderzenie kamieniem).
Niekiedy koniecznością są wyłącznie drobne naprawy (uzupełnienie poziomu oleju, wymiana uszczelek). Niektóre wymagają wymiany całej skrzyni biegów.
Żródło: moto.onet.pl