Michelin zwiększa przychody

2012-12-02

W pierwszych 9 miesiącach 2012 r. Grupa Michelin osiągnęła sprzedaż netto na poziomie 16,1 mld euro, co oznacza wzrost o 6 proc. względem analogicznego okresu 2011 r.

 

3 ostatnie kwartały charakteryzowały się słabszym popytem na rozwiniętych rynkach, szczególnie europejskich. Na Starym Kontynencie sprzedaż spadła o 6,7 proc. Mimo to producent ogumienia podtrzymuje swoje oczekiwania względem wyników za cały 2012 rok.

 

Dobre wyniki zanotowano w sprzedaży opon Michelin jako pierwszego wyposażenia. Spadki zanotowano jedynie w Europie (-5 proc.) oraz Ameryce Południowej (-1 proc.) zaś wzrosty miały miejsce w Ameryce Północnej (19 proc.) oraz Azji (bez Indii) - 14 proc. Na niezmienionym poziomie ukształtowała się sprzedaż w Afryce, Bliskim Wschodzie i Indiach. Łączny światowy wzrost wyniósł 8 proc.

 

Gorzej prezentują się wyniki sprzedaży na rynku wymiany - w Europie zmalały o 10 proc., w Ameryce Północnej o 3 proc., zaś w Afryce, Bliskim Wschodzie i Indiach - 2 proc. Przy niewielkich wzrostach w Azji oraz Ameryce Południowej (1 proc.) sumaryczny rezultat wynosi -4 proc.

 

Gorzej sprzedają się również opony do ciężarówek - globalnie spadek wynosi 4 proc. (pierwsze wyposażenie) oraz 7 proc. (rynek wymiany).

 

Źródło: moto.wp.pl