Układ wydechowy

Układ wydechowy silnika spalinowego (układ wylotowy) – zespół elementów silnika spalinowego, którego zadaniem jest odprowadzenie spalin z silnika spalinowego oraz zmniejszenie hałasu emitowanego przez silnik.

Spaliny, wytłaczane z cylindra trafiają do kolektora wydechowego, następnie są kierowane do pierwszego odcinka rury wydechowej, a następnie do tłumika, lub kilku szeregowo usytuowanych tłumików i następnie do wylotowej części rury wydechowej. W silnikach spalających benzynę bezołowiową (dziś praktycznie wszystkie benzynowe silniki samochodowe) pełni dodatkową funkcję oczyszczania spalin, które po opuszczeniu kolektora wydechowego kierowane są do katalizatora gdzie są dopalane.

Zakres usług:

  • wymiana katalizatorów
  • naprawa (spawanie) elementów układu wydechowego
  • wymiana tłumików
  • wymiana rur wydechowych

Czyszczenie filtra cząstek stałych

W przypadku gdy filtr cząstek stałych nie jest uszkodzony mechanicznie, a jedynie zabrudzony,  nie ma konieczności jego wymiany, gdyż jest możliwość jego czyszczenia. Nasza firma oferuje taką usługę przy wykorzystaniu oryginalnych preparatów marki TUNAP.

 

Filtr cząstek stałych (skrót DPF od ang. diesel particulate filter lub FAP od fr. filtre à particules) - filtr montowany w układach wydechowych silników wysokoprężnych, oczyszczający gazy spalinowe z cząstek sadzy i popiołu.

 
TUNAP micrologic PREMIUM 131 Zestaw do czyszczenia filtra cząstek stałych
 

131 Preparat do czyszczenia filtra cząstek stałych: Niepalny, nie zawierający metali specjalny preparat do czyszczenia złogów sadzy i węgla w filtrze cząstek stałych. Wietrzeje nie pozostawiając resztek. Dzięki jedynym w swoim rodzaju właściwościom zwilżającym preparat czyszczący może rozpuścić i wyczyścić zlepki sadzy i węgla z porowatych struktur, które znajdują się w filtrze.

 

132 Koncentrat spłukujący: Neutralna, nie zawierająca popiołu i metali formuła rozpuszczająca do spłukiwania po czyszczeniu filtra cząstek stałych. Wietrzeje nie pozostawiając resztek. Gwarantuje czystość i możliwość regeneracji filtra cząstek stałych.

 

 

 

 

 

Po czyszczeniu zaleca się również dodanie do zbiornika paliwa preparatu PREMIUM 184:

  • Specjalny systemowy dodatek substancji czynnych umożliwiający samoczynne obniżenie temperatury spalania sadzy w filtrze cząstek stałych.
  • Umożliwia on rozpoczęcie samoczynnej regeneracji w przypadku jazdy samochodem na krótszych odcinkach.
  • Preparat zapobiega zapychaniu się filtra cząstek stałych.

 

Korzyści:

  • Obniża temperaturę spalania sadzy w filtrze cząstek stałych gazów spalinowych cząstek stałych
  • Zapewnia dłuższe użytkowanie samochodu z filtrem DPF
  • Do stosowania we wszystkich pojazdach z "suchym" filtrem
  • Niższe koszty eksploatacji pojazdu i mniej kosztownych napraw
  • Umożliwia samoczynne spalanie sadzy przy niższych temperaturach